Vzduchový filtr jistící RVI - HF5040 | e-shop Jplusz.cz

Vzduchový filtr jistící RVI - HF5040


Kód produktu
HF5040
Hmotnost
1 kg
Dostupnost
Skladem

Alternativní číslo
CF 18202,5010269584,C 18202,P780623

790 Kč (bez DPH)
956 Kč
Cena včetně DPH 21%
kusů
  •  

    CF 18202,5010269584,C 18202,P780623

     

    DOPORUČENÝ INTERVAL VÝMĚNY

    Automobilky doporučený interval výměny vzduchového filtru stále prodlužují. Zatímco dříve bylo běžné měnit filtr po 10 tisících km, dnes je u VAG normální interval 60 tis a u GM někde dokonce 90 tis km.

    Prodlužování servisního intervalu u rozvodů se dá vysvětlit teoreticky možným  zvýšením kvality konstrukce a materiálů kladek a řemenů, nebo prostě posunutím míry rizika z důvodu nalákání zákazníků na nižší servisní náklady. Interval výměny motorového oleje se prodlužuje z původních 6-10 tis km (6 tis při častých krátkých jízdách, kdy je olej významně kontaminován kondenzováním směsi) na dnešních 30 – 50 tis km, pokud samotný motor Longlife olejovou náplň dříve nespotřebuje. Vzduchové a olejové filtry žádnou revoluci ale neprodělali. Dělají se v podobných velikostech jako dříve a používaný filtrační papír je také stále stejný.

    ZANÁŠENÍ VZDUCHOVÉHO FILTRU

    Vzduchový filtr se zanáší prachem samozřejmě v závislosti na množství prachových částic v prostředí, ve kterém automobil provozujete. I v čistém prostředí je ale poměrně zanesený už kolem 20 tis km. Kolem 50 – 80 tis km bude již spolehlivě ucpaný. Pokud se s autem pohybujete ve znečištěném prostředí – stavby, písek, prašné cesty, zanášení se urychlí.

    SPOTŘEBA, VÝKON A ŽIVOTNOST MOTORU

    U starších karburátorových motorů a motorů s jednoduchým řízením směsi je spotřeba paliva na stavu filtru výrazně závislá. Směs je při zaneseném filtru bohatá a z toho plyne vysoká spotřeba paliva a ztráta výkonu motoru.

    U moderních sofistikovaně řízených vstřikovacích systémů není nárůst spotřeby tak pozorovatelný. Elektronika si s omezeným sáním vzduchu poradí. Stále ale přirozeně klesá výkon motoru a roste míra opotřebení motoru. S ucpaným vzduchovým filtrem vzniká v sání už příliš velký podtlak a vzduch může být nasáván mimo filtr – mezi jeho těsněním a boxem. Do motoru se potom s nepřefiltrovaným vzduchem dostane mnoho abrazivních částic.

    BEZPEČNÝ INTERVAL VÝMĚNY VZDUCHOVÉHO FILTRU

    Vzduchový filtr byste měli měnit podle jeho znečištění. Ne v závislosti na ujetých kilometrech. Ujeté kilometry slouží jen jako orientace pro kontrolu stavu vzduchového filtru. Někteří odborníci tvrdí, že by se měl filtr měnit už kolem 5 tis km a to společně s motorovým olejem. To je ale asi příliš časté pro většinu uživatelů. 10 tis km by měl být interval pro vozy v prašném prostředí a 20 tis km by měl být standard.

    Fram, jeden z největších výrobců filtrů doporučuje interval pod 20t is km.


Dejte vědět svým známým:
0 0 0
Načítání...